Blogger news

mandag 26. juli 2010

Patchworksokker


I går ble jeg ferdig med teststrikkingen av den første Patchwork sokken, festet trådene og den fikk seg et bad. En herlig sokk å strikke, gikk virkelig raskt, og jeg brukte 2-3 dager på den. Det som er et pluss er at den strikkes med et litt tykkere garn, enn Arwetta og Regia, slik at det går litt raskere. Garn som Cherry Tree Hill, og Bugga er 2 alternativer.

Jeg har startet på sokk nummer to, og skal gjøre ferdig den også. Mønsteret er det Pinneguri som har laget, og du får følge med på bloggen hennes for å se når mønsteret kommer :)

3 kommentarer:

  1. Det var noen fine sommer du har laget.

    SvarSlett
  2. Du er mye kjappere med pinner og garn når det gjelder teststrikking enn meg! Jeg ble ferdig med strikkingen av genseren i går og hadde tenkt å montere i kveld.

    Pinneguri lager virkelig fine mønster!

    SvarSlett
  3. Kjempefin sokk som må være en quilters ( skrives det sånn tro? ) drøm! Gråtassen er jo genial å strikke i bomull. Det bor en bilGAL en her også. Nesten umulig å få han fra bilen og inn i butikken om vi stopper på en stor parkeringsplass...

    SvarSlett