Blogger news

torsdag 19. april 2012

Nytt prosjekt på pinnene - babyjakke

Jeg er visst en person som liker å gjøre ting litt vanskelig for meg selv... Hvorfor strikke noe med garn som jeg kan tusle til butikken å kjøpe ;) Husker dere den lille ribbestrikkede buksen i wollmeise som jeg strikket for en stund siden? Det er nå på tide at den skal få seg en overdel, en rosa overdel. Det eneste problemet var at jeg ikke hadde noe rosa som passet til ei lita babyjente. Da er det flaks at man har et naturfarget wollmeisehespe som kunne ta seg et fargebad. Fargebadet ble en lysere rosafarge, og jeg er ganske så fornøyd med resultatet. Litt farge må det være, i ekte wollmeiseånd.

I dag var garnet tørt og jeg har plukket ut et mønster fra Dalegarn Baby Nr. 142, mønster 1. Denne jakken skal strikkes i str 0-3 mnd, og jeg har nå fått maskene på pinnen. Klar, ferdig, gå!

7 kommentarer:

  1. Nydelig rosafarge! Blir så imponert over alt det du får til jeg altså!

    SvarSlett
  2. Lekkert Lekkert, -gleder meg til å se resulatet:-)
    Ønsker deg en fin strikke- og spinnevår:-)

    SvarSlett
  3. Ah nydelig, nesten så man ønsker seg ei lita dukke til :o)
    ellen har blitt 5,5 år og er ikke baby lengre, så det blir med drømmen.

    SvarSlett
  4. Fargen ble nydelig! Gleder meg til å se jakka ferdig!

    SvarSlett
  5. For en lekker farge!!!! Og den jakka var fin, gleder oss til å se den ferdig:)

    SvarSlett
  6. Rosa - spennende :-) Kos deg med ditt lelle og lekre strikkeprosjekt. Nydelig rosafarge. A9ta

    SvarSlett
  7. Føyer meg i rekken her, fargen var helt utrolig fin! Gleder meg til å se den jakken:)

    SvarSlett