Blogger news

fredag 25. mai 2012

Det strikkes og spinnes

Siden den forrige babyjakka jeg strikket i Wollmeise ble for stor måtte jeg bruke de små grå på å finne et annet mønster som kunne egne seg til et hentesett. Jeg hadde fortsatt silkeull igjen fra prinsesseteppet, og jeg hadde veldig lyst til å bruke garnet til et hentesett. Siden silkeulla fra Nøstebarn er tynnere enn hva babyull, alpakka o.l er, var det vanskelig å finne et mønster.

Jeg har hele tiden hatt hentesettet fra Nøstebarn i bakhodet, men siden mora er glad i rosa og hullstrikk var den litt for enkel. Helt til tanken slo meg, jeg kunne jo fikse på mønsteret! Så nå strikkes hentesettet fra Nøstebarn, men med havskummønster istedet for perlestrikk på bolen, ermene tror jeg blir i glattstrikk, jeg får se etter hvert :)

Den siste uka har det vært deilig sommervær i Trondheim og jeg har benyttet muligheten til å sitte ute med rokken. Vet dere at spinning er en fantastisk solingsaktivitet? Jeg synes det blir for varmt med strikking i fanget når sola steiker, men å sitte og trampe på rokken mens man har en liten tråd i hendene er perfekt. Nå jobber jeg på en VELDIG fargerik Loop batt, ikke helt min smak kjenner jeg, og jeg spinner den syltynn så det tar sin tid (det har dere kanskje hørt før?). ;)

Men det kom sending fra de to klubbene jeg er med i. Nydelig BFL fra Greenwood Fiberworks (til venstre på bildet under), og ildfarget Romneyull fra Into The Whirled (til høyre på bildet under). Neste på rokken blir BFL fra Greenwood :D

3 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se hvordan garnet blir:) Spennende!

    SvarSlett
  2. Virker så gøy å spinne eget garn. Spent på å se jakka ferdig, ser flott ut :)

    SvarSlett
  3. Så herlig å se at det strikkes OG spinnes. Stor klem!

    SvarSlett