Blogger news

lørdag 30. juni 2012

Nøstebarn heldress

Jeg tror jeg er ferdig med babystrikkingen nå for en stund, tror... jeg kan ikke garantere noe ;)

Det siste i rekken er Nøstebarns heldress strikket i 2-trådet Nøstebarnull og Silkeull fra Nøstebarn langs kantene. Jeg har strikket str 0-6 mnd og har brukt pinner 3,5 og 4,5 mm. Luen er også strikket fra Nøstebarns oppskrifter og er i str 0-6 mnd strikket på pinne 2,5 mm.

Knappene er det mammaen som har valgt, og jeg tror hun ble veldig fornøyd med litt bling bling på drakten, helt etter hennes ønske :-)



14 kommentarer:

  1. Så flott den ble! Lurer på om jeg ikke må kjøpe nøstebarnboka snart :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du må nok det ;) Mange flotte grunnoppskrifter som man kan sette sitt eget preg på med forskjellige farger og pynt :)

      Slett
  2. Moro med litt bling på en ulldress! Heldresser er jommen kjekt til babyer, så denne kommer nok ti å bli mye brukt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig med heldress. Nevøen brukte sin masse, så søster ønsket seg en til hun som kommer i september også. Kjempepraktisk!

      Slett
  3. Nettopp fått denne flotte boken, men hvor har du kjøpt de herlige knappene? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De kjøpte jeg på Jens Hoff her i Trondheim :-)

      Slett
  4. Nydelig dress. De små fortjener å ha noe flott på seg

    SvarSlett
  5. Jeg har litt bling liggende... og tror jammen det snart må på noe strikk ser jeg! Så godt det gjorde seg på en nøstebarndress!!! (Lurt å ikke garantere ja... plutselig(!) er du i gang igjen;))

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvem vet? ;) Jeg må finne meg noe nytt å strikke hvertfall.

      Slett
  6. Å den blei nydelig, litt bling til prinsessa er bare flott!
    En ulldress til å sove i ute i vinter er det beste hun kan få. Den blir også god i stolen i bilen. Flinke tante :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og så mye bedre enn å ha på en stor og klumpete bobledress når de er så små. I denne holder hun seg god og varm og kan bevege seg godt i vogna eller i bilstolen. :)

      Slett
  7. Heldig lille Sofia ja:) Nydelig med fine detaljer!

    SvarSlett
  8. Lager du denne på bestilling....?

    SvarSlett